Şcoala Ghelmez primeşte finanţare!


Eforturile comune ale elevilor, profesorilor şi părinţilor pot genera rezultate extraordinare. Din dorinţa de a finanţa proiecte care să apropie elevii de ştiinţele exacte (STEM = Science-Technologie-Engineering-Mathematics), Fundaţia Comunitară Bucureşti împreună cu o serie de parteneri a lansat pe data de 20.04.2015 apelul de proiecte finanţate prin Fondul Ştiinţescu pentru profesorii de la gimnaziu pentru sectoarele 2, 3 şi 4. Pe parcursul unei luni de zile, profesori de matematică, biologie, geografie, au elaborat propuneri de proiecte pentru a primi finanţare.

Odată terminat procesul de evaluare de către un juriu exigent, din patru propuneri de proiecte au fost acceptate pentru finanţare trei proiecte. Le descriem şi noi pe scurt aici.

Proiect 1. Studiul online al vieţii păsărilor

casuta

Proiectul îşi propune construirea unei căsuţe pentru păsărele care să transmită în timp real imagini pe Internet într-o secţiune dedicată a siteului. Elevii claselor a VI-a care au ore de zoologie, coordonaţi de dna. prof. Cristina Păcurar, vor achiziţiona toate cele necesare (materiale pentru construcţia căsuţei, minicomputer cu cameră în infraroşu pentru urmărirea diurnă şi nocturnă a vieţii păsărilor care vor cuibări în căsuţe, laptop pentru urmărire flux video, etc.). Proiectul a primit finanţare pentru realizarea a trei căsuţe separate.

Proiect 2. Studiul instrumental al astronomiei

Proiectul care a primit finanţare prevede dotarea şcolii cu instrumente astronomice (planetarium Baader, telescoape newtoniene şi dobsoniene, filtre solare, lunete astronomice, monturi ecuatoriale şamd) care să permită studiul aprofundat al astronomiei în cadrul clubului dedicat al şcolii, coordonat de prof. Maria Andon.

Proiect 3. Pietre preţioase şi semipreţioase

Proiectul îşi propune realizarea unei enciclopedii ce va cuprinde aspecte din
tratarea transdisciplinară a subiectului pietrelor preţioase şi semipreţioase dar şi
dezvoltarea unor competenţe artistice. Proiectul prevede dotarea cu echipamente dedicate (videoproiector şi laptop) pentru studiul unor pachete de pietre preţioase şi semipreţioase, este multidisciplinar şi tratează teme din domeniile:  Geografie (Piatră versus rocă. Clasificarea pietrelor naturale, Răspândirea geografică a pietrelor prețioase și semiprețioase. Importanța economică a pietrelor prețioase și semiprețioase), Istorie (Mituri și realitate.Legende ale pietrelor prețioase și semiprețioase. Pietrele prețioase în arta giuvaergiei. Obiecte care fac parte din tezaurul național), Matematica (Forma cristalelor. Arii și volume pentru cristale. Evaluarea pietrelor – Caratul), Literatura si cultura (Însemnele regalității – coroana, mitra, sceptrul. Piatra filozofală. Amuleta. Talismanul. Simbolism transcedental / astral), Chimie (Compoziția chimică. Variații de culoare. Proprietăți fizice și chimice ale pietrelor prețioase și semiprețioase), Biologie (Metode alternative de tratare a afecțiunilor – cristaloterapia. Bijuterii de natură organică – perlă, coral, chihlimbar, fildeș, baga) şi Fizica (Fenomene optice – cristalul). Dna. prof. Mădălina Crăciunescu va coordona buna desfăşurare a proiectului.

Toate proiectele sunt menite să apropie copiii de la gimnaziu (şi nu numai) de tot ceea ce înseamnă ştiinţele exacte. Fie că vorbim de fizică, matematică, astronomie, programare, tehnologie, chimie, biologie/zoologie, toate fac parte din familia ştiinţelor exacte care oferă posibilitatea înţelegerii unor fenomene care uneori trec neobservate în natură dar care, fiind observabile, pot conduce la dezvoltarea de competenţe atât pentru elevi cât şi pentru profesori.

stiintescu

Felicităm profesorii pentru propunerile pe care le-au depus şi pentru că au avut încredere în procesul de selecţie a finanţării. Aşteptăm cu deosebit interes rezultatele proiectelor!